2012. március 7., szerda

TÁPLÁLKOZÁS - RECEPT

Mivel ennyire lelkesen figyeltek, olvastok és remélem szerettek is, most én is kedveskedem nektek egy kis aprósággal, íme az ominózus - eddig - titkos paleolit kenyérke receptje, köszönet érte az én drága anyukámnak!

Hozzávalók:

  • 3 pohár zabpehelyliszt
  • 1 pohár zabpehely
  • 1 pohár válogatott mag vegyesen : legnagyobb részben len, majd szezám, napraforgó, tökmag
  • 6 ek olívaolaj
  • 3 pohár langyos víz 
  • fűszerek ízlés szerint ( én sót, borsot, vegyed zöldfűszereket, és chilit szoktam beletenni )

A zabpehelylisztet öntsétek egy nagy tálba, majd mehet utána az egész zabpehely is. Ha nem akartok külön venni lisztet, daráljátok le a zabpelyhet, az így kapott termék is tökéletesen megfelel.
A magokat szintén daráljátok le, majd öntsétek a tálba. Jöhet 6 ek olivaolaj, illetve a 3 pohár langyos(!) víz. Fűszerezzétek, majd kezdjétek el csomómentesre keverni. Ha kész, várjatok egy 10-15 percet, amíg a massza teljesen magába nem szívja a vizet, addig borítsátok be a tepsit sütőpapírral, melegítsétek elő a sütőt. 


Kezdjétek el vékony, kis kör alakú formákba rakosgatni a masszát a tepsibe. Figyeljetek rá, hogy ne legyen túl nagy az adag, úgy kevésbé tud megsülni. Én inkább a vékony, ropogósabb verziót szeretem, ennek elkészüléséhez kicsivel több idő kell, folyamatosan figyelgessétek, tapasztaljátok ki, hogy nektek hogy ízlik a legjobban. Lassú tűzön általában 10-15 perc alatt kész egy adag.

Felvágotthoz, sajtokhoz, salátához, vagy csak magában snack-ként is őrületesen finom harapnivaló, mely nélkülöz minden a szervezet számára egészségtelen összetevőt, a paleolit étrend kihagyhatatlan bónusza, a fogyókúrák jolly jokere. Íme:



Ügyeskedjetek, írjátok meg, hogy hogy ízlett, jó étvágyat!

xx

2 megjegyzés:

  1. Szia! Végigolvastam a blogot, nagyon tetszett, ezt a receptet tuti megcsinálom. Szeretném az étrendemből teljesen elhagyni a kenyeret (a finom lisztet) . Este is szabad ilyet enni?

    a kefírről mi a véleményed? sok helyen ajánlják a fogyókúrához. én reggel és este is eszem, próbáltam utánanézni, hogy az úgy jó-e, de sehol nem találtam semmit.
    köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,

      köszönöm, örülök, hogy tetszik! Este is eheted, igen, bár ha kemény diétán vagy, érdemes inkább vacsorára már hanyagolni.
      Én személy szerint egyáltalán nem támogatom a tejtermékek fogyasztását, de ha Te úgy érzed, hogy jól esik a szervezetednek, akkor mehet, csak figyeld magad, hogy milyen a közérzeted a fogyasztása után, nem nehezedik-e el tőle a gyomrod, nem puffad-e a hasad, ilyesmi. A kalória tartalma igen alacsony, ellenben fehérjében gazdag, tehát a legtöbb diétába beilleszthető, a paleolitba viszont kifejezetten nem.

      Ügyeskedj, ha időközben felmerül még kérdés, írj bátran! Hajrá!

      Törlés