2012. március 20., kedd

TÁPLÁLKOZÁS - ÉTELINTOLERANCIA

Az ételintolerancia, melyet gyakran tévesen kevernek az ételallergia fogalmával, kényelmetlen, és egyáltalán nem ritka jelenség, a felnőtt társadalom minden 3.-4. tagja érintett benne.
Tünetei, akár órákkal az étel elfogyasztása után is jelentkezhetnek, sokszor ezért olyan nehéz nyakon csípni. Pár évvel ezelőtt észrevettem, hogy egyes étkezések után nem jó a közérzetem, rengeteget fájt a fejem, több napos migrén rohamaim voltak és folyamatos fáradékonysággal küzdöttem. Tekintve, hogy már akkor is odafigyeltem a táplálkozásomra, rengeteg folyadékot vettem magamhoz, rendszeresen mozogtam, el sem tudtam képzelni, hogy hol csúszhatott hiba a gépezetbe. Mivel már akkor is hittem benne, hogy a legtöbb testi panaszunk gyökerét a táplálkozásban kell keresni, szépen elkezdtem tesztelgetni magam, és havonta egyszer kihúztam egy ételt a fogyasztandó tápanyagok listájáról, így figyelve testem reakcióit. Sokáig stagnált az állapot, de mikor a tejtermékeket bojkottáltam, brutális változás lépett fel: elmúltak az evés utáni hasi diszkomfort érzéssel kísért panaszok, jelentősen csökkent a fejfájós napok száma, és a bőröm is sokkal szebb lett. A hirtelen jött megkönnyebbülést súlyos pánik kísérte, hiszen azonnal ételallergiának definiáltam a jelenséget, ma már tudom, tévesen.



Az ételallergia, mely az immunrendszer túlérzékenységét jelenti egyes anyagokra, egy jóval ritkább, és gonoszabb betegség, az ételintoleranciával szemben azonnali, súlyos lefolyású tüneteket okoz, és fokozottabb odafigyelést igényel. Az esetek többségében bizonyos fehérjék váltják ki, leggyakoribbak a tojás, hal, rák, olajos magvak által okozott allergiák.

Mára a tehéntej valamint a búza is dobogós helyezést ért el, és egyre gyakrabban hallhatunk gluténérzékenységről is.
A glutén olyan protein, mely megtalálható a búzában, az árpában, a rozsban és a zabban. Habár a szó szoros értelmében ez sem allergia, sokkal inkább egy érzékenység, mégis betegségnek definiálják, mely sűrű előfordulása miatt a leggyakoribb genetikus betegség Európában címet is kiérdemelte.




Ha egyes étkezések után Ti is tapasztaltok bármilyen bélrendszeri ( tehát puffadás, hasfájás, székrekedés, stb ) vagy egyéb ( fejfájás, levertség, aluszékékonyság, bőrproblémák, stb ) tüneteket, érdemes megnézetni magatokat, egyetlen vizsgálat során több száz élelmiszerre is tudnak tesztelni.
Én vagy biorezonanciás, csak kifejezetten ételintoleranciával foglalkozó vizsgálatot javaslok, tovább infók például ITT.

Ne essetek pánikba, ha tudomást szereztek egyes érzékenységről, tudjátok, én mindig azt vallom, hogy hálásnak kell lennünk testünknek a produkált tünetekért, hiszen így kapunk tudomást általa egy problémáról, így buzdít minket a változásra, odafigyelésre. Rengeteg ételallergiásoknak, életintoleranciával élőknek szóló oldalt találhatunk már a világhálón, íme az én egyik személyes kedvencem, az ÉTELALLERGIA ONLINE, nemrég bukkantam rá, a glutén, laktóz, tejfehérje, és tojás érzékenyeken kívül a vegetáriánusoknak is kedveznek receptjeikkel, hatalmas piros pontot érdemelve ezzel nálam. A legtöbb recept kis változtatással ( cukor helyett méz, vagy Xilit ) a Paleo vagy más diétákba is beilleszthető, böngésszétek, ügyeskedjetek!


Ti szenvedtek bármilyen ételintoleranciában, esetleg allergiában? Ha van bevált receptetek, küldjétek el, segítsetek vele másoknak is! 
XX



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése