2012. április 2., hétfő

KÉRDEZZ - FELELEK

Újabb csokor kérdés a hétre, mivel egyre többen írtok, igyekszem itt válaszaimmal inkább az egyszerűbb problémákra megoldást kínálni, akinek több, illetve sokkal összetettebb kérdése van, javaslom a személyes tanácsadást, ennek lehetősége változatlanul él, csupán az időpontok száma korlátozott kissé, de írjatok csak, és egyeztetünk : beatanagy87@gmail.com.

K: Szia! 2 év után sikerült végre megszabadulnom jelentős súlyfeleslegemtől (több mint 15 kiló),  így most elérkezettnek látom az időt, hogy belevágjak egy súlyzós alakformáló programba, de nagyon nem szeretem a zsúfolt edzőtermek hangulatát, és teljesen hülye is vagyok az egészhez, mit javasolsz?

V: Fú, gratulálok, menő vagy! Tök jó az elképzelés, hálás is lesz a már egészségesebb, de még nem a maximumon teljesítő tested az erősítő edzésekért. A súlyzós edzésektől, amellett, hogy kiválóan növeli kitartásodat, ezáltal a magadba vetett hited, önbizalmad, további zsírvesztésre is számíthatsz ( bizony, bizony, tanuljuk lassan meg, nem (csak) az órákon át való őrült taposástól ég a zsírunk ), fejleszti az izomerőt, és segítségével rengeteg betegség kialakulásának is pápát inthetsz. Én azt javaslom, hogy ha már idáig ilyen ügyesen eljutottál, mostantól se add alább, és csak a maximummal érd be! Valószínűleg ez a 2 év hatalmas akareterővel és kitartással áldott meg, melyeknek a most kezdett programodban hatalmas hasznát fogod venni.
A súlyzós edzésekhez én mindig javasolni szoktam egy personal trainer segítségének igénybevételét. Annak ellenére, hogy magam is rendelkezem ezzel a képesítéssel, őszintén meg kell valljam, én sem kifejezetten csípem a monumentális fitness terem hálózatokat, és hatalmas respect a kivételeknek, de az edzők által nyújtott munkákkal sem vagyok maximálisan kibékülve. Én mindig is azt vallottam, hogy a mennyiség nem mehet a minőség rovására, és a hozzád fordulókat a magas fokú szakértelem mellett maximális empátiával, türelemmel, és segíteni akarással kell bíztatni. Ezekkel a tényezőkkel mind bír a YourBodyYourBrand csapata által kínált szolgáltatás csomag, náluk barátságos légkörben, egy időben egy vendéggel foglalkozó, személyre szabott, profi edzőkkel segített alakformálásban vehetsz részt. Én tiszta szívből tudom őket ajánlani. Keress rájuk ITT.

K: Egyszerűen képtelen vagyok lemondani az édességekről, mit javasolsz alternatíváknak?
V: Haha, üdv az édesszájúak klubjában! Én minden édességről lemondani képtelen emberke számára a gyümölcsök adta lehetőségek maximális kihasználását szoktam javasolni. Kókusztejjel keverve zseniális turmixok készíthetők szinte minden gyümölcsből, ha éppen diétázol, érdemes az alacsonyabb kalóriatartalmú, piros gyümiket alapul venni, az én kedvencem a banán-eper-málna variáció. Kis mézzel édesítve még a legelborultabb édességmániát is kielégíti, hidd el, tapasztalatból beszélek! Isteni, próbáld ki! Nyaranta az így kapott masszát még egy kis plusz kókusztejjel és Xilittel  megtoldva be szoktam dobni a fagyasztóba, és pár óra múlva kész a világ legfinomabb fagyikája. Ha megfogadod az én tanácsom, és kókusztejjel készíted, még a Paleolit diétába is bátran beilleszthető. Ha tartalmasabb, kiadósabb falatokra vágysz, ajánlom a DM-ben is kapható (MA BAKER) Giant Bar szeleteket, melyek zab alapúak, nem tartalmaznak búzát, és tejet, tehát kis mennyiségben a Paleo diétába beilleszthetők. Kalóriatartalmuk nem valami alacsony, ezért ügyelj rá, hogy inkább reggel, vagy edzés előtt 1-2 órával fogyaszd. Megfelelő alternatívák lehetnek a szárított, aszalt gyümölcsök, valamint a magvak, tehát mandula, kesudió, stb is. Kerüld a sózott verziókat! A gyümiknél mindig légy résen, olvasd el a címkét, hogy az általad választott termék tartalmaz-e hozzáadott cukrot, amennyiben igen, értelemszerűen hanyagold. Habár a fent említett finomságok sokkal egészségesebbek, mint hagyományos társaik, arra azért mindig figyelj, hogy a főétkezéseket ne helyettesítse, inkább csak kísérje az édesség, vagy tízóraira, uzsira fogyaszd, és persze a mértéktelenség itt sem játszik!
Ez alapigazság, hogy minél kevesebbet fogyasztasz belőlük, annál kevésbé is fogok kívánni az édes íz utánpótlását.

K: Melyik a legjobb zsírégető kardio mozgás? Nagyon szeretnék lefogyni, eddig aerobikra jártam, és kőkemény alakformálásra is, de nem történt változás. Segíts légyszi!

V: Ha kifejezetten súlyvesztés céljából vágsz bele a kardio programba, én a biciklit, vagy spinninget ajánlom leginkább, hiszen itt tudod pulzusod leginkább a célod által megkívánt tartományban tartani. Fontos tudnod, hogy a tényleges zsírégetés a max pulzusod 60-70%-a között történik, tehát akkor nyúl a szervezeted a zsírraktárokhoz energia gyanánt, ha ezen a nagyjából közepes intenzitáson, alkalmanként legalább 40 percen keresztül dolgozol. Ha csoportos órát látogatsz, tájékoztasd edződet arról, hogy edzésed fő célja a zsírégetés, ő fog tudni segíteni neked abban, hogy pulzusod a megfelelő tartományban maradjon.Ha egyénileg edzel, akkor javaslom egy Polar pulzusmérő óra beszerzését, amely egy csodálatos szerkentyű, nagyjából olyan, mint ha felbérelnél egy saját személyi edzőt, aki szakértelmével végigkíséri az edzésed, figyelmeztet, ha kiesel a megfelelő ( jelen esetben zsírégető ) tartományból, méri a megtett távot, időt, intenzitást, elégetett kalóriákat, stb. Természetesen nem csak Polar márkájú óra van a piacon, de az én tapasztalatom szerint ők a legjobbak, igaz árban is kimagaslóak, de ha már rászánod magad, én azt javaslom inkább a minőség győzzön, ha van rá lehetőség. ITT tudhatsz meg róluk többet. Heti minimum 3 edzést javaslok, alkalmanként minimum 40 perccel. Ha pulzusmérő órával indulsz neki, megfelelő alternatívát jelenthet a tempósabb gyaloglás, kocogás is, lényeg, hogy végig légy résen pulzusod mozgását tekintve. Hajrá!

Remélem megint tudtam segíteni, szép napot, ügyeskedjetek!
XX







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése